onsdag 1 juni 2016

Swimrunpremiär

Av en slump blev det swimrunpremiär för året igår!
Passade på att kolla med gymnasiepolaren Åsa om hon hade tid och lust för en fika eller joggingtur nu när jag är i Stockholm utan att vara så uppbokad. Hon föreslog att jag skulle hänga med på swimrunträning istället. Av en slump hade jag packat våtdräkten för ett eventuellt open water pass så självklart var jag på på den idén. Jag älskar ju swimrun.

Det var samling vid Hammarby backen vid 18:00. Jag hade inte så mycket för mig så jag var där i mycket god tid. Hann till och med gå upp för backen en sväng innan, vilken utsikt.



Vi var runt 30 personer som körde swimrun. För er som vill veta mer om gänget rekommenderas fb gruppen Sickla Swimrun.
Vi körde en bana som var lite kortare än 2km och innehåll 2 simmsträckor. Man körde så många varv man hann på en timme.
Efteråt bjöds det på god saft.


En mycket bra dag med ett bra träningspass kombinerat med en träff med en gammal kompis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar