tisdag 28 juni 2016

Snart är det Vansbro triathlon!

Nu börjar det närma sig mitt första riktiga triathlon, Vansbro triathlon på lördag. 
Troligen tillräckligt med träning i kroppen för att klara av det men inte för att det ska vara en lätt match. 

Var just förbi Sparköp och Sportringen och köpte det jag tror kan vara bra att ha med. 


Läste på deras hemsida om hur allt fungerar nu på förmiddagen och frågade Maarit om tips igår. Det som verkar lite bökigt är bytena av kläder. Våtdräkt till cykelkläder till löpkläder. De rutinerade har något slags tri-ställ som de har på sig hela tiden och behöver inte fundera lika mycket på det. 

Det finns även en massa regler att ha koll på om man inte vill bli diskad. Inte cykla för nära någon och aldrig visa bröstvårtorna.....

Den delen av tävlingen jag har minst koll på hur jag kan prestera i är simningen, jag har ingen som helst aning om hur snabbt eller långsamt jag simmar 2km i öppet vatten. Ingen som helst. ... 

Nedan två bilder från deras hemsida, den första från i natt när jag inte kunde somna. 

Förutom hemsidan finns de självklart på FB
https://m.facebook.com/vansbrotriathlon/
http://vansbrosimningen.se/vansbrotriathlon/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar