onsdag 1 juni 2016

50-meters bassäng och trevlig middag

En bra och lugn måndag.
Lämnar Hofors några dagar för att koppla av hos syster med "gubbe" i Stockholm. 
Men börjar med ett långt stopp på Fjärran Höjder badet i Gävle, vill testa deras 50-meters bassäng. 

Jag hade gått om tid så jag delade upp allt i 3 pass med lång vila emellan. Tanken med passen var att simma långt utan att stanna. 
Resultatet
Pass 1: 1x1000m
Pass 2: 800m + 200m
Pass 3: 500m + 200m

Dels mitt längsta crawlpass utan att stanna men även min längsta totala simning. 
Härlig känsla att simma i 50-meters bassäng. 

I Stockholm bjöds jag senare på en riktigt bra måndagsmiddag, trerätters med riktigt bra vin på en måndag är inte illa. 

Fick även ta del av ett par bra visdomsord

Det som står på ölunderlägg måste ju vara sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar