torsdag 26 maj 2016

Milstolpe i simningen och bilbesiktning

Idag var det dags för den årliga bilbesiktningen. Tid bokad i Sandviken till 10. Om det inte hade varit för en bromsledning hade den gått igenom. ...
Men hur som så hade jag lite tid över efter besiktningen och jag hade tagit med badkläder så resterande del av förmiddagen spenderades på Parkbadet.
Jag var lite frusen så jag började med uppvärmning i bastun. Efter det ner i bassängen för att nöta några längder. Började med 6 längder följt av några omgångar med 4 längder. Mitt problem med crawl är att jag inte kan simma någon längre distans utan att vila, gränsen har alltid gått vi 6 eller 4 längder och likaså nu. Jag simmade på ett tag men kände sedan att det var dags för paus. Hade dock gott om tid och eftersom det fanns en bra servering där fick det bli en stor hamburgarmeny.
Slappade en liten stund efter det men tänkte att det skulle hinnas med ett simmpass till innan jag lämnade.
Jag hoppade i bassängen igen och det var då det hände! Jag började min crawl karriär på hösten 2013 genom att gå crawl kurs och ända sedan dess har jag velat kunna simma på utan att behöva stanna och vila. Och nu gick det! Har ingen aning om varför men längd efter längd for förbi, så härlig känsla. Kanske gav den stora hamburgaren lite extra flytkraft till min mage eller så var det något annat.
Nu hoppas jag supermycket att det kan gå lika bra nästa gång jag simmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar